5 nõuannet, kuidas firmaüritusi vastutustundlikult korraldada
Jätkusuutliku ja keskkonnateadliku käitumise eestvedajateks on millenniumi ja Z-põlvkond*, kelle jaoks vastutustundliku ettevõtlusega seotud teemad on olulisemad kui kunagi varem. Sellega tuleb arvestada ka konverentside ja ürituste korraldamisel.
Ürituse korraldamine on ühtaegu nii peen kunst kui ka omaette teadus. Osalejaid köitva atmosfääri loomine nõuab üha põhjalikumat läbimõtlemist. Olgu tegemist konverentsi, tooteesitluse või erialamessiga – kõigi peaeesmärgiks on soov olla edukas. Astuge nüüd samm edasi ja muutke iga oma firma üritus vastutustundlikult korraldatud sündmuseks.
Keskkonnasõbralikud üritused suurendavad klientide lojaalsust, muudavad väärtushinnanguid ja edendavad tööviljakust. Lisaks saate jäätmete ja CO2 heitmete vähendamise kaudu säästa keskkonda ja ka raha.
5 sammu vastutustundliku ja keskkonnasõbraliku ürituse korraldamiseks:
- Valige jätkusuutlik sihtkoht
Valige oma ürituse jaoks sihtkoht, kuhu jõudmine nõuab osalejatelt ja võõrustajalt minimaalselt reisimist. Arvestage ühistranspordivõimalustega, et osalejad pääseksid teie üritusele hõlpsasti kohale. Kui valiti ürituse korraldamiseks linna, mis panustab aktiivselt jätkusuutlikku poliitikasse, on see lisaboonus.
- Olge ürituse ruumide suhtes valiv
Valige toimumiskoht keskuses, kuhu pääseb mugavalt jalgsi ja ühistranspordiga. Kui üritus peab täitma mitut funktsiooni ja vajab mitmeid ruume, siis püüdke leida selline koht, kus on sobivad ruumid kõikidele osalejatele. Selle asemel, et korraldada üritus mitmes erinevas väiksemas kohas.
Võimalusel eelistage konverentsikohta, mis teostab oma jätkusuutlikku toimimise programmi ja peab kinni inimõigustest ja kohtleb oma töötajad hästi.
- Mõelge transpordile ja reisimisele
Jagades osalejatele reisialaseid soovitusi, eelistage väikseimat kahjulikku keskkonnamõju tekitavaid marsruute. Soovitage kohalejõudmiseks keskkonnasõbralikke transpordivahendeid ja korraldage põhipunktidest üritusele ühistransfeerid.
- Otsige kohalikku toitu ja jooke
Valige toitlustaja, kes kasutab kohalikku, hooajalist ja mahetoorainet. Menüüs eelistage punase liha asemel köögivilju ja linnuliha, pudelivee asemel filtreeritud vett. Kui teie üritusel jääb toitu üle, siis annetage see kohalikule toidupangale, kodutute varjupaika või aidake teisi vähekindlustatuid.
- Vähendage tekkivate jäätmete kogust
Võimalusel vältige paberkoopiate printimist, kui see on siiski vajalik, siis kasutage selleks ümbertöödeldud paberit. Suhelge üritusel osalejatega digitaalsete platvormide kaudu, kasutades äppe ja e-kirju. Kasutage ürituse ruumides biolagunevaid ja korduvkasutatavaid kaunistusi.
*Millenniumi põlvkond (sündinud 1980-2000)
Z-põlvkond (sündinud 1996 – 2006)
Loe lisaks: 2020 aasta konverentsitrendid (CWT uuring)
Soovid korraldada seminari või firmaüritust?
Võta meiega ühendust: siseturism@mycwt.com, tel. 640 7780